יום שני, 10 בנובמבר 2008

טקס יצחק רבין-מעורבות חברתית






עשרה לתשע בבוקר ארבע מאות תלמידים וארבעים מבוגרים ישובים ודרוכים ,מחכים לתחילתו של טקס- הטקס הכלכך נוגע לזכרו של יצחק - יצחק רבין ז"ל. השנה זה היה שונה הפעם מעבר למילים ישנן הכוונות....ישבו מחנכת הכתה{כתה ו'} והמורה למוסיקה וחשבו איך אפשר "לקיים" מעורבות חברתית ולא רק לספר אודותיה בהקשר לאדם ותרומתו למדינה । היום בבוקר יכולנו כולנו לראות כיצד ריקוד {"שווים" של רן דנקר ועילי בוטנר:"אתה שחור , אני לבן"....} יכול לגרום לכולנו לדמוע, יכולנו להרגיש כיצד מילים יכולות לחדור אל תוככי הלב ולגרום לו לדמם פנימה...כששומעים את השיר "שמע ישראל אלוהי...." "או עורי עור מולדת עייפה" כיצד 36 ילדים עומדים על במה ומבקשים שנלמד להקשיב , שנלמד לקבל את השונה , שנהיה סובלניים כלפי האחר...ואז בלי שום הכנה מוקדמת עלו להם לבמה 9 ילדים מיוחדים מיוחדים שקיבלנו אלינו השנה עם עלייתם לכתה א' והם הכתה הכי מיוחדת שלנו, הם עלו עם מחנכת הכתה שלהם לבמה ,לכל אחד מהם ניתנה דרבוקה,הם ישבו על הדרבוקות כשמאחוריהם עמדו ילדי כתה ו' שהכינו את הטקס ולמטה רקדו על פי קצב התיפוף העצוב בנות הכתה-מיותר לומר שכולנו מחינו דמעה על המחווה.היה מדהים।אז אצלנו בסמילנסקי דיברו על יצחק רבין ותרומתו הבלתי ניתנת לתיאור למדינה,על המצביא שהפך למנהיג של שלום אבל בסופו של דבר המעורבות החברתית למען הילדים הקטנים והמיוחדים שלנו היא העשייה האמיתית,היא שתלמד את ילדי בית הספר להיות ערים לסובב- לקחת יוזמה,להיות אחראיים על מה שנמצא קרוב אליהם,לתקשר היטב ולא לשכוח להתמיד!!!



חווינו חוויה משמעותית היום, מצרפת קטעי וידאו ותמונות מן הטקס המרשים,יישר כוח לשגרירי מפתח הל"ב בשיתוף מתנאל - לערך מעורבות חברתית שתפקידם הסתיים היום בצורה מעוררת כבוד.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

לאבישג!
לדעתי זה מאוד יפה שאת מקדישה הרבה בבלוג שלך ליצחק רבין!, מה שכתבת היה מאוד יפה ואני רוצה שתדעי שכל יום אני פותחת את המחשב, בבלוג שלך ומחפשת דברים חדשים שכתבת בו.
אני מבקשת ממך שתכתבי עוד הרבה מאוד ואף פעם אל תעצרי את הבלוג כי גם שאני כבר לא יהיה תלמידה שלך הבלוג הזה ישאר אצלי במועדפים וכל יום אני אכנס אליו אוהבת מאוד תמר!!!