יום שבת, 14 בפברואר 2009















ביום שישי האחרון חולקו תעודות בבית הספר שלנו।מנהלת בית הספר והצוות החליטו לחלק ביום זה גם תעודות הערכה לתלמידים מצטיינים בתחום הלימודי ולתלמידים מצטיינים בתחום הערכי חברתי.

כל מורה בדקה מיהו התלמיד המצטיין על פי השגיו במחצית , מי גילה אחריות על הלמידה שלו ובמקביל מיהו התלמיד שמילא תפקידים באחריות , עזר לחבר בעת הצורך , הקשיב לחבריו היה ערני לסובב, התנדב ותרם למהלכים חברתיים הולמים בכתתו।

ביום שישי בבוקר ירדו כל כתות בית הספר למפגש הקבוע।מנהלת בית הספר הגדילה לעשות ורכשה

וורדים אדומים כשבמקום אבקנים מונח לו שוקולד עטוף בנייר כסף אדום בין עלי הכותרת.....

אט אט עלו לבמה "השחקנים הראשיים" בסאגת האחריות।על כל תעודה בצבץ לו ערך האחריות ,אפשר היה לראות שבתוף הקבוצה המכובדת היו תלמידים מוכרים יותר כדוגמת נציגי מועצה או עורכי עיתון בית ספר ואיתם גם ילדים ביישנים ופחות מעורבים אך גילו אחריות יוצאת דופן באחד מן התחומים।

מרגש היה לשמוע ולראות מחיאות כפיים,טפיחות על השכם, קריאות הידד מכתות שלמות אני בכתתי שאלתי את התלמידים שקיבלו תעודות כיצד הגיבו החברים והם סיפרו שפירגנו,ברכו,עודדו....אין ספק שלא פשוט לבחור ולהשוות בין מגלי האחריות בתחומים השונים...אך במהלך החיים אנשים נבחנים ,מושווים ומוערכים פעמים רבות ואם להכין אותם לחיים בחברה זו אחת ממטרות החזון הבית ספרי לא נוכל לברוח מסוגית ההערכה לא פשוטה זו.।

נוכל תמיד לקוות שהילדים שנבחרו משמשים מודל לחיקוי ושבפעם הבאה שנאלץ לבחור יהיה לנו עוד יותר קשה בגלל ריבוי המצטיינים בשני התחומים।

שבוע טוב אבישג









אין תגובות: