יום שישי, 30 באוקטובר 2009

בחירות למועצת תלמידים - מעורבות חברתית לשמה









































לפני כשבועיים החל תהליך הבחירות הכיתתיות למועצת תלמידים בכל כיתות בית הספר.היה זה תהליך רציני וחשוב עבור התלמידים בבית הספר. הם נחשפו למושגים חדשים כגון מצע, מועמד, דמוקרטיה,משטר, הבטחות ללא כיסוי,שוחד בחירות , תעמולת בחירות, מעורבות חברתית והקשר בין הבחירות למשמעות הערך- למדו ודנו על תכונות המנהיג, הציגו את כישוריהם ועל סמך כל אלה התבקשו להגיש מועמדות ולהכין לעצמם מצע אישי. בכיתתי החליטו להתמודד שלושה עשר תלמידים.

בכל יום הפיעו התלמידים בכיתה עם המצע שלהם. מכיוון שדנו על משמעות המושג "הבטחות ללא כיסוי" אף אחד מהם לא הבטיח להאריך את ההפסקות או לשפץ את מגרש הספורט.

חלקם דיברו על הפעלות של משחקים בחורף, הבטיחו לעזור לפתור בעיות חברתיות שיתגלעו בעתיד, הבטיחו להיות קשובים לצרכי הכיתה ולא לייצג רק את עצמם.דיברו על כישוריהם כתלמידים טובים, על אחריותם ,על ביטחונם העצמי.


במהלך אותם שבועיים חולקו בין החברים מדבקות עם שמות המועמדים,נתלו כרזות תעמולה בכיתה, נתלו המצעים על הקיר.

ביקשתי מכל תלמיד שרצה להבחר לעמוד מול הכיתה ומהילדים בכיתה ביקשתי שיגידו מדוע עלינו לבחור דווקא בו.

זאת במטרה להעצים ולחזק את המועמדים בעיקר את אלו שלא יבחרו.

המהלך התברר כמוצלח ביותר, גם המועמדים בינם לבין עצמם לא הפסיקו לחזק,להחמיא ולפרגן אחד לשני."הלוואי ואיקס יבחר יחד איתי,שנינו יחד נוכל לעשות כך וכך..." המועמדים מאד התרגשו לשמוע מחבריהם לכיתה כלכך הרבה חיזוקים וחשבתי לעצמי שלמרות שמן הסתם רק שניים יבחרו, לשמוע כלכך הרבה קומפלימנטים וחיזוקים יתרום בכל מקרה ובלי קשר לבחירות.

יום הבחירות הגיע, כל תלמיד התבקש לרשום על פתק שני שמות ,אחד הבנים נבחר ברוב של חמישה עשר קולות למרות שמספר הבנים קטן בהרבה ממספר הבנות. נבחרה עוד תלמידה ברוב של ארבעה עשר קולות. התהליך בכיתה היה חשוב ומשמעותי, בהוודע התוצאות ניגשו החברים כולל המועמדים שלא נבחרו,חיבקו לחצו יד, חיזקו והחמיאו...

היו גם קצת דמעות של אכזבה, אך בסופו של דבר הבחירה נעשתה בצורה מושכלת ,מכובדת וראויה.

אני גאה להיות חלק ממדינה דמוקרטית, בית ספר הפועל על פי עקרונות הדמוקרטיה וכיתה כל כך ראויה .


עכשיו נותר לקוות שהעשייה כחברי מועצה תהיה משמעותית לפחות כמו תהליך הבחירות הקודם לה.

שנה פורייה ובהצלחה למועצה ולעומדת בראשה איילה,אבישג













אין תגובות: