יום שלישי, 5 בפברואר 2008

ישנם גם קשיים בדרך...וממשיכים הלאה

בוקר טוב ,הפעם אני רוצה לשתף בסיפורון שהתרחש אתמול באחת מן בהכתות בבית ספרי. התברכנו בביקורים חיצוניים רבים לאחרונה. אתמול היה התור של נציגי העיריה. כתתי היתה אחת מן הכתות שאמורה היתה להדגים שיעור בכתה ד'.הילדים כלכך ציפו וחיכו ,הכינו חמשירים {בלי קשר לביקור} לנושא החיסכון במים שילוב בין מפתח הל"ב, מדעים ומוסיקה...הנציגים נכנסו ובעצם ניהלו הם את מהלך השיעור על ידי שאלות מקסימות ששאלו כמו: אתה אוהב לבוא לבית הספר ?למה? מה את אוהבת בו? מה עושה אותו מיוחד? וכו' הילדים כמובן זרמו עם השינוי ,ילדים מייד מבינים עניין ומסתגלים ,ענו תשובות נהדרות ומצדי אף רצויות. חשתי תחושת סיפוק מעבודתינו בבית הספר מפני שבאמת נשמעו משפטים מחממי לב. לאחר מכן המשיכו הנציגים לכתות אחרות ובאחת הכתות החליטו המבקרים לשאול על ערכי מפתח הל"ב מפני שעלו בכל הכתות תשובות שהזכירו את הערכים או את התוכנית. באותה כתה {וזו כתה שעבדה מדהים בחודשים הקודמים...ואפילו על ערך האחריות הם עשו פעילויות נהדרות...רק שזה כבר סופו של החודש יומו האחרון ואולי שכחו ,לא היו בטוחים...}שאלו שאלות והילדים לא ממש ידעו מה רוצה מהם הנציג. הנציג שאל את הילדים מהו הערך הנוכחי ? איך הוא בא לידי ביטוי? ועוד. המחנכת לא היתה בכתה, אבל מבוכה היתה. כששמעתי על כך היה לי מעט קשה , גם כי הייתי בטוחה שאותה מורה עושה כל הזמן...והרבה ...וגם כי יכולנו שם לקבל הזדמנות להציג ולהמריא מעלה מעלה בזכות אותן תשובות מבוקשות...הצטערתי שלא שאלו זאת בכתות אחרות שבהם הקירות צועקים "מפתח הל"ב" כל החודש. המנהלת שלי "קראה לי לסדר."...עודדה אותי ....ואמרה שתמיד יש מה לעשות וטוב שמצאנו את נקודות החולשה שלנו ושמכאן רק להמשיך הלאה ,לחזק ,לעקוב ,לברר לעצמינו מה עוד ואיפה צריך להשקיע משאבי זמן ,הדרכה חיזוקים.... אמונה ותמיכה דווקא מהמקום של מורות שעשו לכן וודאי שהן מבינות את כוחה וערכה של התוכנית...כל המורות בצוות רצו לכתות לברר לבדוק אם אצלן הכל יושב טוב אצל הילדים ,העניין גרם ,יצר הדים חיוביים בבית הספר... .... סיימתי עם תחושות מעורבות... , אז יום המשפחה שמח לכולם... להתראות אבישג

אין תגובות: