יום ראשון, 7 בדצמבר 2008

טקס שונות יוצא דופן.....שונות עם קיימות.





















כשישבנו בישיבה המוסדית לתכנן את טקס פתיחת ערך השונות עלה אצלנו רעיון....לשלב את השונות עם הקיימות ,נושא התופס תאוצה בימים אלו.בבית ספרי המורה למדעים היא אישיות שונה ואחרת בנוף הבית ספרי।{שונה במובן החיובי ביותר}
היא אישה דתית יפיפיה...שחרחורת וענווה...קולה צרוד במעט ויש לה ח' וע' גרוניות להפליא....
היא עבורנו סמן ימני בצוות, בזכותה למדנו לבחור מסעדות כשרות למהדרין בזמן יציאה לבילוי צוותי...
בזכותה למדנו לנפות קמח , היא מלמדת אותנו לברך על פרי חדש שעוד לא טעמנו בעונה...
עבורי באופן אישי היא מסמלת את השאפתנות ...היא אם לחמישה ילדים מדהימים ועושה כרגע את פעמיה אל עבר התואר השלישי....היא רואה תמיד את הטוב בכולן...היא דוגמה לשונות שהיא מודל.
כשהוצע רעיון שילוב הערך עם הקיימות אני שתקתי לרגע כדי לעכל את הדברים,היא מייד הנהנה בחיוך ואמרה: "אבישג יש לי רעיון ...." קבענו להפגש ביום שישי בשעה שבע בבוקר כדי לתכנן את הטקס וכך היה....יומיים לאחר מכן כבר הגיע לתיבת המייל שלי הטקס הכי מיוחד ושונה שפגשתי....החזרות החלו...המועצה נבחרה לשגרר את הטקס!
ביום שישי האחרון ילדי מועצת התלמידים שלנו הופיעו -זו היתה הפעילות הראשונה לאחר הבחרם .הם הופיעו מול כל בית הספר והורים שהגיעו לכבוד הארוע.
לראות את המורה למוסיקה אשר גם היא הגיעה אלינו השנה וזיכתה אותנו בנוכחותה המיוחדת והמעצימה {גם היא אישה דתית וענווה}
רוקדת בתנועות עדינות עם המועצה את מקצב השיר הראפי "אני מתי ,אני מתי אכפתי..." כשהילדים אוחזים בידיהם מטאטאים ,מגבים,שקיות אשפה,לבושים בנדנות ומשקפי שמש,תיקים, וקסקטים....היה מאורע יוצא דופן...
לאחר השיר הפותח החלו הילדים לספר בהמחזה על עניין הפסולת בה אני טובעים, מה הם הפתרונות המוצעים כדי להתמודד עם בעיית החומרים שמתכלים מאד לאט...ילדי המועצה סיפרו כמה זמן לוקח לכל חומר להתכלות בטבע...הידעתם שקלקר לא מתכלה לעולם? שישנם פריטים שלוקח להם מאות שנים להתכלות ?אז הגיע ילד ושאל: " רגע איך כל זה שייך לערך "שונות" ?
אז יושבת ראש המועצה הסבירה לו על השונות במוצרים ובזמני ההתכלות שלהם...וחיברה לשונות במראה ,בדעות...לאחר מכן הם שרו את השיר שכתבו לו מילים חדשות על פי המנגינה של "יום שישי את יודעת יש בעיר מסיבה..." היה יוצא דופן , שונה מרגש מרקיד ....לא מוצאת עוד מילים...
אומרים שדברים טובים באים לדברים טובים...אני מאמינה שלא סתם קיבלנו אל חיקנו בבית הספר מורות שונות ומדהימות כמותן .תודה לכן יקירותיי על שאתן מלמדות אותי בכל פעם מחדש להאמין שעבורינו השמיים הם הגבול...אבישג

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

שלום אבישג,
קוראת ונהנית מהבלוג שהיכרתי ממש לפני כמה דקות. אני עוסקת בחינוך המון שנים ופיתחתי אתר שאני רוצה להציג לך. את עוסקת ב"שונות" והאתר שפיתחתי "טיול עם מראה" מציג דרך עבודה יצירתית המבוססת על התיאוריה של גרדנר על ריבוי אינטליגנציות. עובדים עם תלמידים מנקודות הכוח שלהם - אם זה חברתי, אישי, ספרותי, חקרני וכדומה.
האתר פותח במסגרת עבודתי באגף לתכניות לימודים.
http://www.education.gov.il/tochniyot_limudim/etsem/

תוכלי "לטייל" בו ולהחליט מה מתאים לך ולתלמידייך. אשמח לקבל תגובות על התרשמותך - באימייל או בקבוצת הדיון של האתר.
בברכה,
שרית רביד