בית הספר "לבש" התרגשות לקראת המאורע , החל מלפני חודש
כאשר ישבנו יחד מנהלת בית הספר, סגניתה , רכזת שפה {אשר בשבתון אבל האירוע הגדול הביא אותה אלינו} יועצת בית הספר , רכזת קרן קרב ואני חשבנו מה נוכל להראות שישקף באופן המדויק ביותר את העשייה החברתית שלנו? לנו אין גימיקים בבית הספר, אנחנו לא בית ספר מתוקשב , אין לנו מבואה גדולה ויפה, אין לנו קירות מצופי שטיחים....אנחנו לא בית ספר ל.....
אבל יש לנו "משהויים" אחר - יש לנו ילדים מדהימים : ייצוגיים , מלאי טוב ונתינה, אוהבי שלום ונטולי כעסים। ,יש לנו צוות מלא מעוף ,חשיבה ויצירתיות ויותר מכך צוות שותף ואקטיבי ועוד משהו יש לנו :הורים מעורבים ושייכים.
ידענו שאנחנו רוצות לתת מקום לבוגרי בית הספר כיתות ה' או ו',על כן למחנכות ה' שמייד התלהבו ונכנסו ל"ראש" שלנו... לאחר מספר ימים הסתבר שבאותו יום של ביקור התזמורת" לכיתות ה' מתקיים טיול לעיר ירושלים.
המחנכות התאכזבו , הן היו בדרכן לעבוד עם השגרירים על העיר ירושלים מתוך הסילבוס ...
בלית ברירה פנינו למחנכות ו' שעסוקות כאמור במסיבת הסיום , גם הן נענו בשמחה רק שהתנאי היה לא את כל הכיתה, לא משביתות לימודים או חזרות।הגענו יחד לפשרה חמישה תלמידים מכל כיתה. כך בעצם נולדו לנו עשרת השגרירים שבבוא היום יציגו את "הצגת ההצגות" הנושא שלהם נלקח מתוך סילבוס
כיתה ו' :כבוד להמנון המדינה.
אחת המחנכות הזמינה את עשרת השגרירים והחל תהליך בניית ההפעלה ,הילדים קיבלו לידיהם המחזה בסיסית ביותר על מפגש בין נפתלי הרץ אימבר לבין ילדים של היום והתבקשו יחד לעבות אותה, להוסיף לה מילים משפת היום יום שלהם, להתחבר אליה।הם לקחו את הטקסטים הביתה ולאחר יומיים נפגשו שוב עם מחנכת אחת הכיתות הרעיון הבסיסי לא השתנה אך נוספו לו טונים חדשים, שאלות , מילים חדשות....
לאחר העבודה על ההמחזה וחלוקת התפקידים בינהם,
חשבנו עימם כיצד נבדוק האם ההתנהגויות המצופות במהלך שירת ההמנון הופנמו אצל הילדים המופעלים ?
।אחת המורות בצוות החשיבה הציעה משחק מתוקשב "מי רוצה להיות מיליונר?"
אחד מן השגרירים מתמצא באופן יוצא דופן במחשב על כן היה שותף בבניית המשחק שבדק הכרות עם הרקע לכתיבת ההמנון ואף את ההתנהגויות המצופות במהלך שירת ההמנון ,
כלומר כיצד צריך לשיר ולעמוד בזמן ההמנון?
במשך שבועיים ערכנו עם השגרירים המדהימים חזרות, בכל פעם הם הוסיפו משפטים ,מילים ואינטונציות שונות....
את שאר העשייה החברתית שלנו בחרנו להציג דרך קאפות לכל אורך חצר בית הספר בהן הוצגו תמונות מהפעלות שגרירים לאורך השנה ולצידן עמדו הילדים השותפים כדי לספר,לשתף ולשקף את עבודתם השגרירית לאורך שנת תש"ס מתשרי ועד אייר।
סוף סוף הגיע היום המיוחל ,"שגרירי התמונות" התבקשו להגיע בחולצות לבנות וענדו תגיות שגרירי מפתח הלב בשיתוף מתנאל ,הם חשו אחריות כבדה על הכתפיים אך עם זאת היו גאים.
ילדי ההמחזה חיכו לתורם בחדר המורים מתרגשים ומאושרים.
।האורחים המכובדים הגיעו שאלו שאלות ,תלמידנו ענו וסיפרו מה עבר עליהם במהלך השיגרור ? האם שותפו בתכנון? מה הן נקודות אור? כיצד מרגיש שגריר?
בשעה הנקובה הגיעו כולם לכיתה ג' בה היו צריכים השגרירים להציג את ההמחזה.אל הכיתה הדוממת נכנס "נפתלי הרץ אימבר" לבוש בגדים ומקל פנה אל הילדים ב"שלום שלום ילדים חביבים"....והם ענו לו, ניהלו איתו שיח.ישבו בדממה גמעו כל מילה .שהסתיימה ההמחזה המרגשת מחאו כולם כפיים. תורו של עורך החידון "מי רוצה להיות מיליונר?" הגיע . הוא שאל את השאלות הילדים בכיתה ענו כשמידי פעם טעו וחזרו לנקודת הבסיס .בסוף המשחק התבקשו כל הנוכחים לקום לשירת "התקווה" בליווי תלמיד מכיתה ב' שלנו. בנוסף לשתי שגרירות עם מקרופון ששרו וריגשו את הנוכחים.משם עברנו לארוחת הצהריים שצוות בית הספר דאג לה מבעוד מועד ושתי מורות שהן אלופות בעריכת שולחן עיטרו וקישטו לקראת היום החשוב।האוכל היה נפלא , האוירה קסומה .תלמידינו המדהימים ייצגו אותנו במלוא הכבוד והצניעות. בזכות עבודת הצוות של כל הנוגעים בדבר קצרנו תשבוחות רבות.
הביקור הסתיים ואנו חוזרות לשגרה מרוצות וגאות להיות חלק מעשייה חברתית רחבה וערכית כלכך।
להתראות אבישג
।האורחים המכובדים הגיעו שאלו שאלות ,תלמידנו ענו וסיפרו מה עבר עליהם במהלך השיגרור ? האם שותפו בתכנון? מה הן נקודות אור? כיצד מרגיש שגריר?
בשעה הנקובה הגיעו כולם לכיתה ג' בה היו צריכים השגרירים להציג את ההמחזה.אל הכיתה הדוממת נכנס "נפתלי הרץ אימבר" לבוש בגדים ומקל פנה אל הילדים ב"שלום שלום ילדים חביבים"....והם ענו לו, ניהלו איתו שיח.ישבו בדממה גמעו כל מילה .שהסתיימה ההמחזה המרגשת מחאו כולם כפיים. תורו של עורך החידון "מי רוצה להיות מיליונר?" הגיע . הוא שאל את השאלות הילדים בכיתה ענו כשמידי פעם טעו וחזרו לנקודת הבסיס .בסוף המשחק התבקשו כל הנוכחים לקום לשירת "התקווה" בליווי תלמיד מכיתה ב' שלנו. בנוסף לשתי שגרירות עם מקרופון ששרו וריגשו את הנוכחים.משם עברנו לארוחת הצהריים שצוות בית הספר דאג לה מבעוד מועד ושתי מורות שהן אלופות בעריכת שולחן עיטרו וקישטו לקראת היום החשוב।האוכל היה נפלא , האוירה קסומה .תלמידינו המדהימים ייצגו אותנו במלוא הכבוד והצניעות. בזכות עבודת הצוות של כל הנוגעים בדבר קצרנו תשבוחות רבות.
הביקור הסתיים ואנו חוזרות לשגרה מרוצות וגאות להיות חלק מעשייה חברתית רחבה וערכית כלכך।
להתראות אבישג
תגובה 1:
שבוע טוב
ממש דקות לפני סיום , סוף חודש מאי, תקופה עמוסה בארועים שונים בית ספריים ועירוניים, מיצ"בים ומבחנים פנימיים, אסיפות הורים, חגים, תעודות ומסיבות.
ובין כל אלה קבלנו הודעה לאירוח חגיגי שכולו מראה על העשייה של הילדים.
בתקופות עמוסות שכאלה אתה יכול עוד יותר לבחון את יכולת הצוות להכיל ולתת ואת תלמידי בית הספר להפגין את שלמדו וספגו.
זה היה המבחן האמיתי.
עמדנו בו ובכבוד גדול.
זה היה משוב מדהים לנו, הצוות, שעובד קשה , העבודה הקשה משתלמת, אכן קצרנו פרות העשייה.
שיתוף פעולה בין חברות הצוות הוביל לקבלה נפלאה של האורחים המדהימים שהגיעו.
תלמידינו היקרים שרק ברגעי בדיקה אתה מבין זאת, הפגינו ערכים, דברו ערכים , נשמו ערכים.
יום שכזה מגמד את הקשיים שצצים באופן מאוד טבעי במהלך עבודה אינטנסיבית,
אתה מבין שלא רק חצי הכוס מליאה אלא
כמעט שני שליש ולא נותר הרבה למלא את השליש האחרון .
יישר כוח לחברות הצוות המדהים,
יישר כוח לתלמידים המקסימים.
אבישג יקרה, כלת השמחה, בנקודות שיא שכאלה , עלינו ביחד להנות מהיש ולחשוב מה הלאה ומה עוד ניתן לעשות.
שלך
מתי
הוסף רשומת תגובה