יום חמישי, 13 בדצמבר 2007

רציתי לשתף...והנה סוף סוף ההזדמנות

ניכנסתי לתוכנית מפתח הלב ללא כל ידע מוקדם ,מוגדר אודותיה...מתי המנהלת שלנו הציעה לי ואני זרמתי
רק היום כמה חודשים אחרי אני מצליחה להבין עד כמה התוכנית פתחה דלתות,לבבות,מחשבות והרהורים לכל מי שהעז לקחת אותה עד הסוף...בלי לחפף, בלי לפחד.תלמיד ניגש אלי לאחר מסיבת חנוכה שנבנתה על פי בערכי מפתח הלב ואמר לי "אבישג את יודעת כיף לך ..."שאלתי אותו "לי? למה?"הוא ענה לי"כי לך יהיה עוד הרבה מסיבות כאלה ולנו רק פעם אחת בחיים,כל כך מרגש לשמוע מאמא ואבא דברים טובים עלי{שיתוף והשתתפות} ולאכול מאכלים של עדות שונות{שונות}לכתוב אחד לשני את נקודות האור {נתינה}ולהכין את המסיבה כולנו יחד ושההורים היו מעורבים בסוד העניין כדי לשמח ולרגש אותנו{מעורבות חברתית}",כל אלו סימנו מבחינתי שהצלחנו...שהילדים הפנימו ,הבינו את תרומת התוכנית המדהימה הזו.לראות בכל כתה את הדרך בה המחנכת בחרה לעבוד ,להציג ולהשיג את אותן מטרות ,תובנות,מחמם בכל פעם מחדש את הלב.לראות בכתה ב' ילדים קטנים עם מדליות של תורני כתה או שרשראות עם סמלי ראש קבוצה ,מחייכים מאושרים כי הם מרגישים "שווים"מפעים בכל פעם מחדש.החלום שלי הוא שהתוכנית הישימה הזו תהפוך "דבק"בין ילדים,מורות ,כתות , שכבות, בתי ספר ,ערים ואפילו ארצות...להתראות בקרוב, אבישג

3 תגובות:

מרבז אמר/ה...

אבישג היקרה,
אני מאוד גאה בך ובבלוג שפתחת.
הכתיבה שלך בבלוג מאוד חשובה כי היא בעצם מפרסמת ומראה מהי התחברות אמיתית לתוכנית מפתח הלב.
את עושה עבודה נהדרת שבאה מהלב וחשוב וכדאי שכל המורים בארץ יקראו מה את עושה, ילמדו, ישאלו ויחדדו בעקבות הדיונים האלו את יישום התוכנית בכיתות.
דונלד שון חוקר בתחום החינוך מתייחס למורה כיוצר דעת תוך כדי עבודתו. אני בהחלט חושבת שיש ידע שהוא יישומי מעבר לידע הדידקטי של התוכנית ואת יכולה לעזור למורות/מדריכות להבנות את הידע הזה שבא מתוך התנסות.

אני רוצה להציף ולעלות נקודה למחשבה שתצטרכי תמיד להיות מודעת אליה: בבלוג את בעצם משתפת את "כל העולם" במה שקורה אצלנו בבית ספר וזה כמובן חיובי אבל את צריכה לעבור בעשר עיניים על כל רשומה ולהיות בטוחה שאת לא חושפת ילד מסוים/מורה מסוימת שלא בטוח שהיא רוצה שידברו על מה שהיא עושה. אני בטוחה שכל מה שאת עושה מושכל ובטח תחשבי איך להתמודד עם הקושי הזה.
בהצלחה, מרב

מתי אמר/ה...

אבישג יקרה
תתחדשי!!!
כל הכבוד
את מצליחה להפתיע אותי כל פעם מחדש
את סוחפת בהתלהבותך את כל בית הספר לעשייה חינוכית- ערכית
אשרי המערכת שזכתה למורה כמוך
יישר כוח
המשיכי להוביל את התכנית בבטחה ולצרף עוד ועוד שותפים לתפישה
גאה בך
מתי

לימור דוד אמר/ה...

אבישג
כל הכבוד על הבלוג!
ניכר כי עבודתך בתוכנית זו ושילובה בכיתות בבית - ספרינו אכן משמעותית לתלמידים ולמורים כאחד
את מעודדת מעורבות תלמידים בבית ספרינו ובקהילה בה אנו חיים
מחנכת את התלמידים על ערכי הדמוקרטיה
ואף מפתחת בכך עבודת צוות אצל המורות, תוך הפריה הדדית זו את זו
אני, כמורה מקצועית לחנ"ג, רואה בחינוך לערכים כערך עליון בעבודתי
ולכן עלינו המורים המקצועיים להשתלב גם כן בביה"ס עם תוכנית זו, כחלק מהמערכת כולה
!יישר כוח
ובהצלחה
לימור דוד