יום שלישי, 25 בדצמבר 2007

על השונות בשיריו של יהונתן גפן

היי , אני רוצה לשתף ברגעים שמחים שחוויתי היום.אספתי עבודות בעקבות למידה על שירי יהונתן גפן.לאורך המפגש עם שיריו הזכירו הילדים לא פעם את ערך השונות שמתקשר נהדר לנושאי כתיבתו של יהונתן גפן: "הייתי הילד הכי קטן בכתה", "הילד סתם", "הילד הצהוב"...מצאנו בכתה נקודות משותפות רבות בין השירים הללו לתחושות הפנימיות של ילדים שונים בכתה : ילדים ביישנים מאד, ילדה מלאה ,ילדה ג'ינג'ית , הילדים שמחו שמישהו "גדול"{לדבריהם}כמו יהונתן גפן נותן לגיטימציה לשונות . נחזור לעבודות, באחת העבודות מצאתי את המכתב הבא : לכבוד יהונתן גפן
הנידון:השירים שכתבת ולמדנו עליהם בכתה . שמי ....ואני תלמיד כתה ד' בבית ספר...בעיר רחובות. בשיעורים של המחנכת שלי למדנו על היצירות שלך והכרנו את השירים: "הילד האדום"," כשענת אומרת לאלוהים בערב", "הייתי הילד הכי קטן בכתה" ועוד...בכתה שלנו אנו לומדים תוכנית שנקראת "מפתח הלב" ובה משוחחים על ערכי התנהגות שונים. הערך של חודש כסלו היה שונות והוא התאים מאד לשירים שלך כי בשירים שלך אתה מתייחס יפה לילדים ששונים מהשאר.....עד כאן הציטוט. לדעתי התלמיד המדובר ועוד נוספים הפנימו את אחת
ממטרות התוכנית ,האינטגרציה המדהימה שעשו בין שיעורי שפה-יוצר, לבין הערכים החברתיים שנלמדו בשיעור מפתח הלב זו למידה אמיתית ,מבפנים ואני גאה בתלמידיי שעשו את הקישורים הנהדרים

2 תגובות:

אסתיד אמר/ה...

אבישג
זו הפעם השניה שאני קוראת בבלוג שאת כותבת על אינטגרציות מעוררות התפעלות- אחת היתה החיבור של הספרים בספריה לערך המרכזי של החודש בתוכנית והשניה - כאן בנושא של קריאת שירי יוצרים הקשורים לערך המרכז. האם נראה לך שתוכנית כמו מפתח הלב עם הערכים שהיא מעלה יכולה להוות בסיס לתל
ב"ס המשלב בתוכו תחומי דעת רבים ככל הניתן?

אפרת אמר/ה...

נהדר הי'ה לראות כיצד נתת לילדים אפשרות להחשף לשיריו של גפן וע"י כך להביא אותם אל מהות התכנית.