יום ראשון, 25 במאי 2008

כבוד לעיר ירושלים





לקראת יום ירושלים בשילוב ערך הכבוד "יצאנו
למסע" בעיר ירושלים....המסע נערך בשתי דרכים , האחת דימיונית-וירטואלית והשנייה הלכה למעשה -טיול בירושלים. הילדים התבקשו לספר על מקום שהוא משמעותי עבורם ולהסביר את סוג הקשר עימו כלומר אישי,משפחתי,לאומי ,הסטורי
הם אמרו דברים מדהימים : ילדה אחת בחרה את המדינה פולין מכוון שסבתה ניצולת שואה, אחרת את גאנה מפני שאביה בשליחות שם וכך היו גם סבה וסבתה בצעירותם -המפגש הוא הסטורי בעצם, אחרים דיברו על בית סבתם וציינו את הקשר המשפחתי עימה, היה שיעור מרתק.לאחר מכן עברנו לירושלים עצמה , דיברנו על מה שאנו יודעים עליה ומה עוד רוצים לדעת...הילדים אמרו המון דברים יפים שנרשמו ונאספו על הלוח. מתוך מה שנאסף כל אחד היה צריך לבחור מקום בירושלים, לספר עליו ולשתף את הכתה בריח המקום, צלילי המקום , כללי ההתנהגות הייחודיים למקום, עברו ....משאלות לגביו....הילדים נשלחו הביתה לחקור ולבדוק וחזרו עם המחקרים הקטנים שהיוו הקדמה מדהימה לביקור בירושלים .כל ילד שרצה עמד מול הכתה סיפר ושיתף בחווית הלמידה שלו...תמונות מצורפות. אגדנו את ה"מסע הוירטואלי"למארז מקסים עם ציורי ירושלים של הילדים ודפי המידע שהם כתבו {אצרף את החוברת בימים הקרובים}.ביום שלישי האחרון נסענו לטיול בירושלים , ביקרנו ושמענו על רבים מן האתרים ,הילדים הפגינו ידע רב ,המדריכה התלהבה. הם חיברו את הידע הוירטואלי הכתוב עם הידע החדש שנוסף להם בטיול וחשו מהי למידה משמעותית. לקראת יום ירושלים נמשיך ונעמיק בעיר שחוברה לה יחדיו ,כמו שאמרה אחת התלמידות:"הכרכרה של מונטיפיורי הפכה מתמונה בקלסר הכתתי למציאות" שבוע טוב, אבישג

תגובה 1:

אסתיד אמר/ה...

אבישג !
כבר כתבתי בעבר בבלוג שלך, ואני עוקבת אחריו מרחוק גם אם לא תמיד נכנסת ומגיבה. ראשית אני רוצה להחמיא לך מכל הלב על הרצינות, ההתמדה, ההשקעה הן בתוכנית עצמה והן בבלוג עצמו. את מקפידה לתעד כל פרט ופרט, כותבת הרבה מאד מאמרים והקצב של העלאת המאמרונים לא משתנה אפילו שכבר סוף השנה. זה באמת מסמך נדיר וראוי לציון, והוא יכול גם לשמש כלי בידי מורים וכל מי שרוצה לעקוב אחרי ההטמעה של התוכנית בבית הספר. אני בטוחה שהמרץ שלך מקרין גם על חברותייך לעבודה.
ראיתי שהתפתחת בבלוג גם מבחינה טכנולוגית - את מעלה תמונות שאת מצלמת במצלמה הדיגיטאלית ובכך מעשירה הן את הכתיבה והן את החוויה בקריאת הבלוג שלך.
אנא שימי לב לתמונות שאת מעלה לרשת. כידוע לך, אין לצלם תלמידים בודדים בפרצוף מלא מקרוב, וכל הנושא של תמונות של תלמידים טעון למידה מדוקדקת מה מותר ומה אסור. יש בחוזרי מנכ"ל הוראות מפורשות בעניין וחשוב להקפיד עליהן. באתר בית ספרי אסור לפרסם תמונות תקריב של ילדים ויש לקבל חתימת הורים על פרסום תמונותיהם באתר. אני בטוחה שלגבי בלוג פתוח ברשת חלה בדיוק אותה החובה, למרות שחוזר מנכ"ל עדיין לא התייחס לכך מפורשות.
המשיכי לתעד ולצלם עדיף תמונות של קבוצת תלמידים מרחוק. עם קירות כמובן שאין בעיה.
אסתי