יום שבת, 9 באוגוסט 2008

מפתח הלב ,האם ההצלחה של השנה הראשונה תוכל לשכפל את עצמה

היי, היד מדגדגת , רוצה לשתף, רוצה לספר, רוצה לתאר....אז החלטתי לכתוב גם אם עדיין לא חזרנו אל הכתות , אל בית הספר, אל חיוכי התלמידים אשר יזכו לפתוח שוב את הקלסר החדש שהיה שקוף ודק ובמהלך השנה ביקשנו המחנכות להפכו לקלסר קשיח המסוגל להכיל את כל הדפים החשובים.
החופש מתקרב בצעדי ענק אל סופו....ימי ההערכות בדרך, עיצוב קירות הכתה, המסדרונות , המפגש המחודש עם חברותיי לצוות, עם המנהלת , המזכירה ,מנהל התחזוקה , עם כל זאת שלא כמו בכל תחילת שנה הפעם אני מתרגשת יותר, חשה מן תחושת חגיגיות באויר, מרגישה מצד אחד בטוחה יותר כי התוכנית מאחורי מלפניי ומצדדיי- נותנת גיבוי מלא למהלכיי כמחנכת וכמובילת הצוות אל עבר ההצלחה ומצד שני החששות שלא מרפים : האם נצליח לשכפל את ההצלחה של השנה הקודמת ? האם הצוות ישתף פעולה באותה מידה ? האם החברות החדשות שמצטרפות לצוות שלנו יצליחו "להדבק בחיידק" כמונו בשנה החולפת ? האם נרגיש שהתקדמנו כמה צעדים ונצליח להפגיש בין כתות מבתי ספר שונים לשיתוף ? להחלפת דיעות ? לקבלת רעיונות ? האם נמצא את המקום ,הזמן וההזדמנויות לשלב את רזי התוכנית במפגשי הורים ,מורים ותלמידים ? האם חברותיי לצוות תשכלנה להבין שמשחקי ההכרות מתקשרים באופן ישיר לתכני ערך חודש תשרי-שיתוף והשתתפות ואין צורך לשחק משחק בנפרד מהתוכנית אלא ברור שבכל משחק הכרות צריך לבוא אלמנט של שיתוף והשתתפות? ....האם נצליח "לפזר" את אבק הקסם של התוכנית לא רק בתוך בית הספר אלא גם מחוצה לו? האם טקסי החגים בבית הספר ישתלבו\יתאחדו עם ערכי התוכנית?
כל אלו ועוד עולים להם במחשבותיי , המגירות בשולחן העבודה שלי כבר נקיות - מחכות לחידושים האגדיים שבדרך:ללוח השנה המדוגם, לדיסקים הצבעוניים והאטרקטיביים , ליום החשיפה שטומן בחובו הפתעות מכל הסוגים והמינים ,לשיתוף בין הרכזות שאני כלכך מתגעגעת אליו....לחיבוק הגדול שיצרה ויוצרת התוכנית । אני חוזרת לשאלה בה פתחתי בכותרת " האם נשכיל לשכפל את ההצלחה " ? שואלת ולא מתאפקת שלא לנסות לענות...עם כל הרצון,הגעגועים האמונה והכוחות של כולנו ,נצליח!...אז חברות בואו נתחיל כבר, המסך אט אט עולה - התפאורה מוכנה ....שבוע טוב אבישג

אין תגובות: