יום שני, 25 באוגוסט 2008

שיתוף פעולה שהוליד "שיטפון" של טיפות מים מעצימות



היום בהתרגשות רבה ועם פרפרים בבטן עשיתי את פעמיי אל תוככי חדר המורים שלנו עמוסה בחומרים: קלסרים,מחשב נייד, דפי תכנון, תמונות דיסקים וכמובן הפתעות לנשמה....הפעם למרות שבמהלך החופשה נפגשתי עם מורות - חברות מן הצוות התרגשתי יותר מתמיד סוף סוף הגיע הרגע בו עמדנו היועצת ואני מול הצוות וידענו שזה הרגע שלנו. זה הרגע עליו עמלנו בימים האחרונים יחד , עליו כל אחת מאיתנו חשבה בשבועות האחרונים בלילה כשדימיינה כיצד תגרום לצוות להתאהב בחומרים ,לשעוט קדימה, להאמין שיש לאן לשאוף ,להתקדם ולפרוץ גבולות מוכרים.בתוכנית שלנו היצירתיות היא שם המשחק ככל שפעולות השגרירים הצעירים יהיו יותר ייחודיות ומלאות דמיון ויצירתיות כך ייושמו ביתר קלות הערכים עליהם מושטטת התוכנית ।היועצת פתחה בסבב הכרות ייחודי כל חברה בצוות קיבלה עוגת רוגעל'ך עליה הונח שלטון קטן עם האיחול רוגע- לך!
והיתה צריכה להציג עצמה ולהוסיף משהו שלא ידענו עליה....משהו שעוזר לה להרגע....הסבב עבד נפלא הבנות שיתפו ללא ציניות במה שמרגיע אותן :ממים זורמים במקלחת עד ילדים בבית, הצוות הבוטח סביב, המנהלת המובילה, המקום הישן והבטוח ,תחושת הגעגוע לאקשן,לונה פארק ורכבות הרים ואכן הגוון היה רב היועצת סיכמה את הדברים ושיקפה את האוירה הנעימה שחשנו במהלך הסבב .
אז הגיע תורי: הדבקתי על הלוח דלי גדול ויפה שיצרה המורה לאומנות שלנו,פתחתי בשאלה :למה דווקא דלי? התשובות היו מקסימות: כי אפשר למלא , כי אפשר לדלות מתוכו,כי יש בו מקום להכיל....
אז הקראתי קטע יפה על מילוי הדלי באנרגיות חיוביות שעושות טוב אחת לשנייה , וביקשתי מכל חברת צוות לכתוב על "טיפת מים" מנייר ,מהי התרומה שלה לדלי? מכישוריה, מיכולותיה מעוצמותיה האישיות הטיפות התמלאו בזו אחר זו הדלי כוסה בעוצמות אדירות כמו: אמונה ,טוב לב ,יכולת השפעה ,רצון , אהבה, כוחות נפש, אהבת האדם, אהבת הילדים,מקצועיות, חום, אמינות,הגינות ועוד ועוד...הבנות עצמן התלהבו מכל הרעיון מייד ביקשו להעתיק את הדלי....ליישם את הפעילות באסיפת ההורים הראשונה....היועצת ואני הבטנו אחת בשנייה וחייכנו :השלב הראשון הוכתר כהצלחה!
עברנו לשלב השני:התחלתי לספר לבנות את הקטע "מיומנה של משתתפת במסע אל הלב"של שוש שירי ।
סיפרתי זאת בהתלהבות שכמעט חשתי עצמי אורזת ויוצאת לטיול שנתי....הבנות היו קשובות...ואז......השמעתי את השיר"יותר" של עדנה לב וביקשתי מן הבנות שיכתבו על גבי מפתח צבעוני מה עשתה לנו בבית הספר כניסת התוכנית, מה היא שינתה ? היכן נגעה בנו ? בילדים ? מה למדו על עצמן יותר ?? הבנות הקשיבו לשיר ובמקביל כתבו , קיבלתי מפתחות מלאים במילים כמו :השיח הבית ספרי התפתח, הערכים קיבלו מקום מכובד, השפה בבית הספר השתנתה לטובה, התפתחה אצל הילדים נתינה קבלה ושיתוף, הועשרנו ברעיונות ....אספתי את המפתחות, חברה טובה תלתה אותם על חוט דק ואותו תלינו סביב הדלי מלא הטיפות הטובות כמובן שהמורות ביקשו שאשלח להן את השיר במייל....ונוצרה אוירה נעימה ורגועה בזכות מילות השיר המקסים"יותר אהבה ,יותר אמונה יותר..
המשכתי לתאר את מסגרות התוכנית ,שילבתי את "מפגשים מלב אל לב" כשכאן הצטרפה אלי היועצת והדגימה מקסים את הקשר בין תוכנית כישוריי חיים למפתח הל"ב -"דיאלוג מורה תלמיד " הוסבר והודגם דרך מצגת בליווי הסבריה של היועצת המקסימה שלנו।אז פתחתי ב"טיפול" מיוחד לשגרירי מפתח הלב לקראת חודש תשרי תחת ערך שיתוף והשתתפות, הבנות העלו רעיונות כדי להציגם לבחירת התלמידים...הועלו באמת רעיונות ייחודיים ונפלאים....רק מחכה לחשוף אותם בפני הילדים בכתה ,במועצה במסדרי הבוקר- שיפעילו חשיבה ויבחרו את הרעיון המדבר אליהם .עייפות
אך מחייכות חילקתי לחברותיי את הסימניה המפורסמת של "שיתוף והשתתפות" , טקסט מנויילן נוסף שאהבתי עם פנייה אישית של אמון שלי בחברותיי המורות -שאין לי ספק שיחד נצליח להתניע את התוכנית ולקדם את התלמידים עוד צעד אל עבר האופק....חילקתי שוקולדים לסיום מתוק וקיבלתי המון פירגון אהבה ואמון....תודה לכן חברותיי היקרות , תודה לך מנהלתי היקרה על האמון והתמיכה...תודה לך יועצת יקירה על שיתוף הפעולה הפורה ביננו שהביא להצלחת היום।
ויש תמונות,עינכן הרואות!

אין תגובות: