יום שישי, 26 בספטמבר 2008

הטקס -אירוע מרגש ומלא חידוש,צבע ולב.



















רק התמונות יכולות לספר את סיפורו של הטקס המקסים שחווינו היום .דקות רבות של צבעי לבן ואדום , מטפחות שיפון,
דרבוקות ,פרפרים ,פרחים ,יונים ,פירות ארץ ישראל, זיכרונות וילדה אחת תמה שהיא השנה החדשה....
ילדה עם שמלה לבנה וכתר נוצץ עליו אותיות זהב תשס"ט.
ילדים קטנטנים מתופפים על דרבוקות ,הורים שמשתתפים וקוראים טקסטים , בנות יפיפיות מרוב טוהר רוקדות את "לתת"של בועז שרעבי ומאחורי הקלעים יוצאים בגאון חברי מועצת התלמידים שמחלקים למורות ולצוות בית הספר ורדים עם איחולים של שנה טובה.
"השנה החדשה" מקבלת מתנות מנציגי כל שכבות בית הספר ולכל מתנה מצורפת ברכה מרגשת...
השיר "יותר" מככב במילותיו המרגשות כשילדי בית הספר כולו מצטרפים לשירה
והמורה למוסיקה מנצחת על החגיגה בתנועות מתאימות כשכולם איתה.
צריך לראות כדי להאמין כמה מחיאות כפיים פרגון מחמאות וחיבוקים קיבלו הקטנים בני ה8מכל ילדי, ומורי בית הספר...אחרי כל סצנה ובעיקר בסוף...."הפקה מדהימה" סיכמה מנהלת בית הספר...ובאותה הזדמנות אנצל "במה" זו כדי להודות לחברותיי המורות על העזרה הרבה בהרמת טקס זה על הפרגון והחום שלהן,למורה למוסיקה {חדשה אבל בשבילי אלופה}שזרמה אתי אל מן הרגע הראשון...למורה לאומנות שהתפאורה שלה לא היתה מביישת גם את "תיאטרון הבימה",למנהל התחזוקה שהגיע לפניי הבוקר כדי לסדר,לנקות ,לדאוג למערכת ההגברה,למזכירה שכרכרתי סביבה כל השבוע כדי שהכל ידפוק כמו שעון שוויצרי,למועצה המקסימה שהפתיעה בגדול את המורות ועוד שתי תודות שתיהן הכי הכי גדולות-הראשונה להורי הוועד בכתה שלי שעיצבו,תפרו,צילמו,דאגו ,ניילנו ולא הפסיקו לשאול מה עוד צריך? ולמנהלת בית הספר שלי שמאפשרת לי לחלום בלי סוף ודואגת להגשים איתי יחד את כל החלומות....
ועוד תודה קטנה אבל גדולה - לתוכנית "מפתח הל"ב" ולנשים שעומדות בראשה -על ההשראה והאמונה ...שבת שלום ושנה נפלאה אבישג

8 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הי יישר כח על הטכס המקסים אין ספק שזכינו במורה שעדיין יש לה את ההיתלהבות וההנאה מהמקצוע.
שתהיה לכולנו שנה מוצלחת

מלימור ושלו מימון

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על הפרגון.....אוהבת אתכם אבישג

אנונימי אמר/ה...

שיתוף והשתתפות-דברים שרואים מכאןולא תמיד רואים משם...
הפעם זכיתי לראות את הדברים קצת מהצד
אני בשבתון אבל לא יכולה ולא רוצה להתנתק מאבישג.
אני חייבת לציין שאין ספק שהטקס היה מלווה כולו שיתוף והשתתפות:
שיתוף בין הילדים והמורה - הכל היה בנועם ובחיוך הילדים השתתפו בטקס בצורה מדהימה בחיוך ובשלווה.
שיתוף בין הילדים בינם לבין עצמם - היה שלב של נגינה בדרבוקות ולא כולם מצאו מיד את הדרבוקה שלהם ואז ראיתי ילדים מעבירים אחד לשני את הדרבוקה שהייתה רחוקה. לילדה אחת לא נשארה דרבוקה ומיד החברה שלידה הושיטה לה את הדרבוקה.
שיתוף בין אבישג לצוות בית ספר - כל הצוות היה שותף בחגיגה חלק בעזרה פיזית (תפאורה, העמדת הטקס, אב הבית ומספר מורות שהגיעו בשעה 7:00 להתחיל לתזז לפי ההוראות של אבישג) והשאר בתמיכה רגשית (אחת המורות שהתקשרה בשעה 6:30 בבוקר מיד כשהתעוררה לשאול אם צריך משהו) כל המורות התמוגגו והחמיאו.
שיתוף בין אבישג למנהלת בית הספר- הקשר הזה ממש מדהים. מנהלת שמאפשרת, תומכת ומפרגנת ונמצאת שם תמיד כדי להכיל את כל ההיסטריה של אבישג והדרמות שמלוות את כל העשייה שלה - הכל כמובן חיובי והמנהלת בשקט שלה ובחיוך מרגיעה מכילה ועוזרת ותומכת גם מול כל בית הספר ויודעת לספר על המורה שאצלה אפילו השמים הם לא הגבול.
שיתוף וקשר בין דורי- היה מקסים לראות איך אב הבית הכין כסאות בצרה מכובדת כדי לארח את ההורים שבאו לראות את הטקס ושמחתי לראות גם סבים וסבתות שמאז הפעילות של יום הסבא והסבתא מרגישים רצויים בבית ספר ובאים לכל פעילות שמזמינים אותם.
שיתוף עם ההורים- יש לנו אבא קבוע שמוזמן להיות אליהו הנביא בפסח אבל הורים שותפים בטקס שמציגים את דעתם של הילדי זה חידוש. היה מקסים לראות את ההורים מעל הבמה. גילינו אבא עם קול רדיופוני. וכל ההורים מסביב שלא הפסיקו להחמיא ומחאו כפיים לאורך כל הטקס. אפילו היה שלב שמנהלת בית הספר הייתה צריכה להרגיע את קולות ההתלהבות של ההורים שפרגנו לאבישג.
והברכה המדהימה שעיצבה אחת האימהות ברוח "מפתח הלב" הייתה פשוט מתנה מושלמת לילדים שלנה החדשה.
שיתוף מועצת תלמידים והמורה האחראית- כל נציג של כיתה היה שותף לטקס והציג את המתנה לשנה החדשה ולאחר מכן הם חילקו תפוח בדבש לכל הילדים.
ובנימה שלי- שיתוף והשתתפות שלי. אני בשבתון אבל הגעתי והתמוגגתי הרגשתי ממש שותפה לכל האוירה החגיגית והתמלאתי תחושה של גאוה להיות חלק מהצוות המדהים הזה ולהיות חברה של אבישג שסוחפת וממריאה כל פעם לגבהים חדשים. באתי להשתתף בחגיגה לשנה החדשה הרגשתי את השיתוף במיוחד כשחילקו פרח עם ברכה ולא "שכחו" אותי וניגש אליי ילד עם הפרח והברכה למרות שאני בשבתון ועקרונית לא היו חייבים "לספור " אותי. זאת הרגשה נעימה של שיתוף.
אם זאת פתיחת השנה אני בהחלט צופה שתהיה שנה מדהימה.
אז בהצלחה לאבישג ושכל הערכים יתגשמו בצורה הכי מושלמת שיכולים להיות. אני סומכת על אבישג שתוביל, תסחוף ותגשים את האמונות שלה בעזרת היכולות המדהימות שלה.
באהבה רבה....

אנונימי אמר/ה...

בנות יקרות שבת שלום

חיבוק ענקי לכן, יקרות, שעמלתן לקראת קבלת השנה החדשה

לך, אבישג על הטקס המדהים,

אך יותר מזה על השיתוף של כל האנשים בדרך

קהילה שלמה של דמויות

החל מילדי כיתתך, הורים בכיתה , נציגי הכיתות, מועצת התלמידים ועוד

לך, אדווה על שילוב נכון של המוסיקה ב"חלום" של אבישג

שוש על התפאורה , אבלין על הפעלת המועצה

ולכל אלו שהגיעו, הציעו וסייעו

בחזית ומאחורי הקלעים בארוע החגיגי

אכן, רף גבוה

אין לי ספק שנעמוד בו בהמשך

יישר כוח לכולכן

שבת שלום

מתי

אנונימי אמר/ה...

לאבישגי
תודה רבה על הזכות להיות שותפה להפקת הבוקר החגיגי והחמים .
שנה טובה ובריאות לכולנו
מאחלת לימור עדני

אנונימי אמר/ה...

שיתוף והשתתפות מנקודת מבט של אמא.
באחד מהימים הראשונים ללימודים, שב בני מבית הספר עם לוח החודש, בו מצוינים האירועים הבית סיפריים. בלוח צויין כי ב-26.9 כיתה ג'2 מעלה את טקס חגי תשרי... התרגולת הרגילה חשבתי לעצמי... שבועיים שלושה חזרות..לא לומדים...כמה שירים...כמה משפטים... מתרגשים..ונגמר אז עדיין לא ידעתי כמה טעיתי...
בזמן שעבר עד הטקס ובתהליך ההפקה נוצרו מעגלים של שיתוף והשתתפות בכל הרבדים האפשריים בקהילה הבית סיפרית, הכיתתית-ילדים וההורים.ההתרגשות היתה רבה
ברמה הבית סיפרית,כמו שכבר קראתם, היו המון שותפים לעשייה מתוך צוות בית הספר,ההנהלה ונציגי הכיתות. 
בכיתה, חוץ מההכנות עצמן (שינון הטקסט והשירים) נוצר תהליך לימודי מעמיק וחוויתי של הערך שיתוף והשתתפות, בהלימה לתוכנית הלימודים הרגילה (מולדת,שפה,לשון ותורה). הילדים למדו וראו איך ערך כמו שיתוף מופיע ומשפיע בכל תכני הלימוד והחיים בכלל.
מתוך הלמידה השפיע גם עליהם ומבלי שאף אחד ביקש הם התחילו לאמץ התנהגויות של שיתוף והשתתפות בבית הספר ובבית. יום אחד חזר בני מבית הספר וסיפר לי "אמא, היום אבישג ביקשה ממני לגשת למורה לאומנות ולהביא ממנה בריסטולים, נירות צבעוניים וקרטוני ביצוע.. אז ביקשתי עזרה מעידו, אבל פתאום כל הילדים של הכיתה באו לעזור לי.." ראיתי שזה חימם לו את הלב.
את ההורים אבישג הקסימה כבר לאחר חמש הדקות הראשונות של אספת ההורים. עמדה מולנו מחנכת עם עניים בורקות וחיוך גדול שאמרה "יש לי חלום.." וסחפה אותנו למסע להגשמתו...ובמשך כל התקופה מאז... הורים ומשפחות רבות תרמו, הכינו ותרחו למען הכיתה, הילדים וכמובן ל"הפקה".
הטקס היה מאוד מרגש, את זה תוכלו להבין מהתמונות. בקהל עמדנו גם אנחנו,ההורים, עם עניים נוצצות ומצלמות שלופות...ובסוף ששרו את "יותר" לא היה הורה אחד שלא ידע לשיר את הפיזמון...
איזו התחלה מצוינת לשנה החדשה.
שנה טובה!
דרורית, נציגת ועד ההורים הכיתתי.

אנונימי אמר/ה...

אני מאוד אהבתי את הטקס ובימיוחד את הריקוד של הבנות את מורה טובה ולא היה אפשר לבקש יותר טוב ממך אוהבת מאוד...

אנונימי אמר/ה...

לאבישג!
לא היינו יכולים לבקש מורה יותר טובה ממך!:
מורה תומכת,
אוהבת,
מחבקת
ומעודדת.
שהיינו בסוף כיתה ב' אני החזקתי אצבעות שנקבל אותך.
כי את כמו מתנה שמקבלים לתחילת השנה ולכולה!!!
אוהבת מאוד...