יום שבת, 17 בינואר 2009

"תשמרו את הכוח למשהו טוב ויהיה לכם הכוח לאהוב"

ביום שישי האחרון כל בית ספר סמילנסקי שר את אותו הפזמון "זכרו חמש מילים:תשמרו את הכוח למשהו טוב"....
כל מילה שאגיד לא תצליח לתאר את הטקס היוצא דופן שחווינו.
בהנאה ועם קצת גאווה על שיש לי כזו מקבילה ...וכזו מורה למוסיקה
אני זורקת לאויר משאלה והן מגשימות והרבה מעבר לציפיות.
חשבתי שאצליח להעלות קבצי וידאו שיראו ויסבירו הכל...
אך למרבה הצער לא צלח הדבר-
על כן אנסה לתאר במילים את שראינו אנחנו :הכל התחיל בויכוח של שתי בנות מה זה ניהול "קונצרטים"?
האחת תיקנה את השניה והסבירה לה מה פירוש הביטוי ...ואז אמרה לה אבל הכי טוב שתביני דרך המציאות , דרך היום יום...ואז מתחילה המחזה על הילדה שבנתה פאזלים במרחב בבית הספר וילד שעבר עם כדור ופגע בה, הכל התפזר והיא נעלבה.
כל הקונפליקט סביב הסיטואציה הומחז לילדים.עם סיום ההסבר עלו הבנות כולן ורקדו את השיר "שולם שולם לעולם ברוגז ברוגז אף פעם..."
שולם ברוגז
ביצוע: מייק בורשטיין מילים: אילן גולדהירש לחן: אבי טולדנו
חברה לי טובה ושמה זיוה ואהבתי אותה עד מאוד
היא אף פעם אותי לא אכזיבה היא נתנה לי תמיד מחמאות
יום אחד היא אותי העליבה אז אמרתי כולי בדמעות:
ברוגז ברוגז לעולם שולם שולם אף פעם
ברוגז ברוגז לעולם שולם שולם אף פעם
אז הצ'ילבה שלי מתחנפת ופתאום היא אלי נחמדה
היא נתנה לי קלמר וגם ספר והושיטה את זרת ידה
גם קנתה לי גלידה עם קצפת
אז עכשיו היא כבר שוב ידידה
שולם שולם לעולם ברוגז ברוגז אף פעם
שולם שולם לעולם ברוגז ברוגז אף פעם

בן דודי ישמעאל, זה ידוע בתנ"ך האו אבי בני ערב
אנו ברוגז באופן קבוע ושנים כבר נמשך המצב
סכסוכים יש כמעט כל שבוע שיר אחד מזמרים זמן כה רב:
ברוגז ברוגז לעולם...
אך השולם שעתו מתקרבת ונהיה "סאחבים", זה חברים
במדבר כבר צומח הנבט עוד מעט ישתנו הזמנים ונוכל אז ביחד
לשבת צוחקים זה אל זה ושרים:
שולם שולם לעולם...סאלאם!
לאחר מכן עלו מספר ילדים והסבירו כיצד כדאי להתמודד עם קונפליקט: להתאפק , לחשוב , לוותר, להגיד את הדברים בצורה ברורה ונעימה לא פוגעת ,להתעמל כדי לפרוק כעסים...אז עלו לבמה מספר בנים ספורטיביים שהדגימו תרגילי ספורט בליווי המורה לחנ"ג।
לאחר מכן עלתה כל הכתה והם שרו מדהים עם תנועות את השיר "תשמרו את הכוח למשהו טוב"
תשמרו את הכוח למשהו טוב

בדיוק כשהרגשתָ שנגמרו המילים
בדיוק כשחשבתָ שנשברו הכלים
תעצור
בתוך החושך תמצא את האור
תזכור
אם תשקיע את הכוח בלפגוע
איך יישאר לך כוח לאהוב?
אתה עוד תראה
זה ייתן לך עוד
תשמרו את הכוח למשהו טוב

בדיוק כשהרגשתְ שנגמרו המילים
בדיוק כשחשבתְ שנשברו הכללים
תעצרי
תחשבי על החלום שלָךְ
זה יקרה. את עוד תראי

אם תשקיע את הכוח בלפגוע
איך יישאר לך כוח לאהוב
אתה עוד תראה
זה ייתן לך עוד
תשמרו את הכוח למשהו טוב

יש אפשרות אחרת
כשהמציאות עליכם סוגרת
תזכרו שרק אתם קובעים את הסרט
חמש מילים שתמיד עובדות
גם לי יש כוח לשנות

אם תשקיע את הכוח בלפגוע
איך יישאר לך כוח לאהוב?
אתה עוד תראה
זה ייתן לך עוד
תשמרו את הכוח למשהו טוב

מייד עם סיום השיר שהם שרו ורקדו עלה חבר של הילדה העצובה והציע לה עזרה באיסוף חלקי הפאזל।אז עלתה כל הכתה וביחד בקצב רפ דיקלמו את "צריך לזכור חמש מילים...."
היה מקסים...חבל שאין בידי תמונות...אנסה בכל זאת להעלות את קבצי הוידאו...חבל....
תודה לכן טובה ואדווה גאה בכן במיוחד אבישג


אין תגובות: