יום שבת, 31 בינואר 2009

אחריות - עצים סביבה ותוצרים

ביום שלישי האחרון פגשתי את צוות המורים שלנו בישיבת צהריים।הגעתי מצויידת בטושים בריסטולים דבקים ומספריים,התחלתי בסדנה לערך אחריות ,כשהוצאתי את החומרים חברותיי קצת נבהלו..."עץ אחריות"אני רוצה שתעצבנה . כל אחת כתבה על גבי עלה מחשבה , רגש או התנהגות הקשורה בעיניה לאחריות.מספר דקות לאחר מכן יכולנו לראות כולנו את היצירתיות של צוות סמילנסקי עץ מקסים ירוק ועשיר ברעיונות יצרו חברותיי.
למחרת עם כניסתי לחדר המורים מה רואות עיני? בריסטולים ירוקים ענקיים , שבלונות של עלים מיום האתמול, ומורות בכל פינה יושבות וגוזרות....התוצאות לא אחרו לבוא -אחריות לשמה।כל מורה בכתתה ניהלה סדנת אחריות נהדרת...בכל כתות בית הספר תלויים עצי אחריות כתתים או קבוצתיים....חגיגת אחריות.
אחת המורות שחסרה ביום הסדנה בחדר המורים סימסה לי בערב שהיא זקוקה להדרכה קצרה לגבי מה שהפסידה....כשבאתי לקראתה בהפסקה להציע לה עזרה היא עצרה אותי ואמרה "בואי בואי אלי לכתה תראי איזה עץ אחריות מדהים יצרנו...."
אז מהי אחריות אם לא העובדה שמורה שחסרה מבקשת מיקוד ובסופו של דבר יושבת ללמוד את הסדנה לבדה יוצרת ויוזמת הכל הכל בעצמה?
כמובן שגם בכתתי האחריות מככבת....את ילדיי היקרים הכנסתי מייד לענינים...מהי אחריות בעיניך?איזה רגש עולה בך כשאתה חושב על אחריותך בביצוע תפקיד זה או אחר? איזו התנהגות מצביעה על אחריות? העלים התמלאו ועצים קבוצתיים נוצרו.। בכתה שלי על הקיר חמישה עצים תלויים בכל אחד גווני העלים שונים, פרחים התווספו ופירות ,כי האחריות באה לידי ביטוי לא רק בכתוב על העלים אלא גם בתכנון בביצוע ובתוצר הסופי।

נמשיך לטקס בנושא אחריות לסביבה שמציגה המועצה, יום ירוק בסימן אחריות לסביבה ששוב מפעילים השגרירים חברי המועצה ולסיום סיומת ילדי כתה שגרירי מפתח הל"ב לערך אחריות בשילוב זה"ב בנושא משחקים בטוחים.בהצלחה לכולנו אבישג

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

נשמע נהדר האם אפשר לצרף תמונה או שבלונה?