היום התבקשתי ללמד בכתות א' עם עוד מורה ללא תכנון מוקדם
הנה נכנסו הילדים התיישבו על השטיח ושאלו מה נעשה היום? האמת שבתחילה חשבתי לספר להם סיפור כי זו
באמת שכבה מדהימה...אבל אז עלה במוחי רעיון...שיתפתי את המורה שהיתה איתי ברעיון וגם היא התלהבה ,החלטנו לעשות להם חידון ,החלטנו על החוקים, הכנו טבלת ניקוד והתחלתי לשאול אותם שאלות רבות ומגוונות ,לדוגמה: באיזה חודש היה הערך שונות? איזה ערך היה בתשרי? תנו לי דוגמה ליישום הערך כבוד בכתתך, כיצד בא לידי ביטוי ערך הנתינה בבית הספר? תנו לי פתגם הקשור לכבוד, פתגם הקשור לנתינה ,סדר פסח בית ספרי לאיזה ערך התקשר וכיצד? הילדים ענו מקסים על השאלות ,כל קבוצה בתורה...הגענו לתיקו 9 נקודות לכל קבוצה , זאת אומרת שהיו 18 שאלות עם תשובות נכונות ואז אמרתי להם שאני אספר סיפור , בתוכו אשזור התנהגויות מבטאות ערכים מן התוכנית ,כל קבוצה תרשום את הערכים שזיהתה ולאחר מכן נבדוק לאיזו קבוצה היו יותר ערכים וכמובן שעליהם להסביר את הקשר שלהם לסיפור, הייתם צריכים לראות 60 ילדים מרותקים לסיפור שלי....על מלך עשיר ואורח עני....התנצלות, נתינה וכבוד....הילדים לא הפסיקו לכתוב....בסופו של דבר קבוצה אחת זיהתה 4 ערכים והשנייה 3 ערכים ,המנצחים הסבירו את כל הערכים שמצאו....היה מקסים לשמוע ילדים בכתה א' מדברים בשפת מפתח הל"ב....ערכים ,דרכי התנהגות , פתגמים גם המורה שהיתה איתי נהנתה ביותר מן הדיון הפורה....היה ספונטאני אבל שווה....אבישג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה