יום שבת, 22 בנובמבר 2008

מעורבות חברתית בסיפורים,במכתבים בציורים ובלבבות....































מעורבות חברתית היא הערך של חודש חשוון אז ישבנו וחשבנו לנו יחד מה נעשה במעגל הכתתי? כיצד נציג את הערך במסדר הבוקר ? האם במעגל הבית ספרי נסתפק בטקס לזכרו יצחק רבין ז"ל או שחשוב לנו לעשות גם מעבר?כתה ו' שלמדה אודותיו בעקבות הכנת הטקס לקחה על עצמה את שגרור פועלו ותרומתו בהקשר לערך.הם עיצבו לוח נייד עם תמונותיו ,הכינו דפי מידע ברמות שונות, הכינו דפי צביעה ,תעודת זהות ,משחקי ידע כמו טרוייה, ניהלו דיונים בבימת הדיון על חופש הביטוי,דמוקרטיה וזכויות מול חובות .ילדי בית הספר הגיעו בהמוניהם לבימת הדיון, הקטנים כדי לצבוע ולצייר בעקבות.... והגדולים כדי לשחק להביט בתמונות מליל הרצח ,להביט בצילומי גרפיטי מהכיכר.לקרוא מכתבים שפוסמו לאחר הרצח...ועוד.

אבל לנו כאמור זה לא הספיק...

טקס, בימת דיון, בכתות שוחחו המחנכות והמורות המקצועיות על משמעות הערך,המורה למדעים חיברה את הערך לנושא מיחזור הבקבוקים ,המורה לזהירות בדרכים חיברה את המעורבות החברתית למשמרות הז"הב ומשמעות תפקידם....בכל כתה אליה נכנסתי תלמידים סיפרו לי: "אבישג איזה יופי אנחנו לומדים {כך הם סיפרו} מעורבות חברתית לא רק במפתח הלב אלא גם בזהב במדעים אפילו בעידוד קריאה....שוחחנו על הסיפור יונת הזהב ובו אבא של ילדה ערבייה תרם דם לילדה יהודיה ....זאת מעורבות חברתית נכון?} בכתות מכל פינה מבצבץ לו פתגם הקשור בעשייה למען האחר...בכתות א' הילדים ציירו את "ואהבת לרעך כמוך" בכתות ג' את "צא מעצמך.....כדי להגיע אל האחרים " טקס גישור בו נאמרים דברים בעקבות הערך,טקס הכתרת חברי המועצה, טקס מעורבות חברתית מדהים....והרי אי אפשר בלי לעשות משהו משמעותי עבור השבוי החי שלנו גלעד .אז כתה ד' בבית הספר לקחה על עצמה את שגרור הערך בהקשר לגלעד שליט।הם עברו בכל הכתות בכתות א' ב' 'סיפרו את הסיפור שלו "כשהכריש ובדג נפגשו לראשונה" וביקשו מהילדים שיציירו בעקבות...בכתות ג' ד' סיפרו את הסיפור וביקשו שיכתבו סיפור חדש עם אותו מסר,לכתות ה' ו' הכינו דף מידע בגודל איי ३ השאירו אותו בכתות והילדים התבקשו לכתוב מכתבים לממשלה הקוראים לשחרורו...מה אומר ומה אספר???לא תיארנו לנו עד כמה הפעילות הזו תחצה את כל השיאים בבית הספר....העבודות יוצאות מגדר הרגיל...הספרים מדהימים , כל ילד והסיפור על השונים שלו...אברהם ואיברהים, שלום וסאלם, נמלה וחפרפרת ,לטאה ונחש,שתי בנות שונות,עכבר וחתול ועוד ועוד....תערוכה מדהימה הלכה והתהוותה....והמכתבים נערמו בערימות ונכרכו לספר מכתבים לראש הממשלה...לבכות לבכות ולבכות .הורים התגייסו לעזרה בהדפסות וכריכת הספרים ,בהכנת ספרי מידע על גלעד שליט, הציורים של ילדי א' ב' נתלו על קיר גדול נייד ועומדים בכניסה לבית הספר...וכמובן פינת המידע עליו אותה הכינו השגרירים באופן כלכך מכובד ומשמעותי עד כי כל הכתות התמלאו ציורים ודפים אודותיו מימה שילדים הכינו בפינה בהפסקות।אם הנושא לא היה כואב ,מטריד מעיק ורגיש הייתי מחייכת לעצמי בעקבות ההצלחה בה יישמנו את המעורבות החברתית של תלמידי בית הספר ההורים וצוות המורות אך מפאת הכבוד הראוי אחכה לשובו של גלעד אלינו ואז אעיז לשמוח....שבוע טוב אבישג



















2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

וואו אבישג!!! מדהים!!!
אכן יש לי לאן לשאוף...

אנונימי אמר/ה...

יקירתי מליאת הרעיונות
אכן, הערך מעורבות חברתית בא לידי ביטוי בבית הספר בקולות, בציורים, בצבעים ובעושר של רעיונות.
נהנינו לראות את הילדים נושמים את הערך מעורבות חברתית.
התרגשות גדולה נסובה סביב בימות הדיון אותן הפעילו שגרירי מפתח הלב
ריגשת אותי עד מאוד כאשר כתבת "קשה לחייך כאשר גלעד שליט עדיין לא איתנו" ,
אבל כולנו ,שמאוד מעורבים, עשינו ועושים במסגרת בית הספר צעד קטן נוסף לשחרורו.
העשייה מרובה , התמונות מדברות ועוד היד נטוייה.
דור העתיד נושם ומפנים ערכים
אשריינו....