יום שני, 14 בינואר 2008

ההתחברות של המורה למוסיקה לתוכנית שלנו

כמורה למוסיקה המלמדת בכל הכתות בבית הספר אני מתחברת בכל חודש לערך המרכז ,אם דרך שירים הקשורים לערך, אם דרך מלחינים הקשורים לערך. הפעם בכתות ה' בחרתי להתחבר לחודש טבת "60 שנה למדינה בסימן הצלחות והישגים" דרך יצירה מוסיקלית- "סוויטה ישראלית".
...ובכן תוכנית " מפתח הלב" – בסימן 60 שנה למדינה –הצלחות והישגים הייתה הזדמנות "להוציא מהמגירה" את היצירה המוסיקאלית – "סוויטה ישראלית " של שלמה גרוניך ולגלות יחד עם תלמידי כיתות ה' את אחד הניצחונות הכבירים שהיו עוד מלפני קום המדינה והוא נמצא על סדר יומה של החברה הישראלית עד היום – 60 שנה אחרי. יצירתו של גרוניך חשפה בעיני התלמידים את כור ההיתוך הישראלי את השונות והמורכבות שבתרבות הישראלית יחד עם זאת כוחנו כמדינה וכעם מלוכד- לא ניצחונות של מלחמות ולא הישגים בעקבות גילוי מדעי אלא היכולת שלנו כמדינה להכיל עם שמפוזר בכל קצווי העולם מדבר בלשונות רבות והיכולת עם כל הקושי להסיר את המחיצות ולהתלכד, להיות ולחיות יחד. התובנה המרגשת והמשמעותית שחוו התלמידים הובילה את השיחה ללמידה בה אנו שונים זה מזה בהעדפות שלנו , בתחביבים , באופי וכדומה ובכל זאת מלוכדים ככיתה. הילדים נתנו דוגמא : כשהם רוצים לנצח במשחק כדורגל ...דיברנו על הקשיים ואף היו הצעות לפתרונות להתמודד עם הקשיים.
תלמיד אחד תאר את המדינה כשרשרת מלאה חרוזים כל חרוז מיוחד, שונה , צבעוני ואחר מהשני אך השרשרת כולה יפה חזקה ומלוכדת.
בסיכומו של דבר זו היתה הזדמנות נהדרת לעסוק ביצירה המדהימה של גרוניך ולקשר אותה לנושא בו עוסקים כל ילדי בית הספר, בכך לחבר גם דרך שיעורי המוסיקה את הילדים לתהליכים הבית ספריים.

אין תגובות: