יום שבת, 26 בינואר 2008

טו בשבט בבית ספרי

שבוע טוב ,היום אני רוצה לספר על חגיגת טו' בשבט בבית ספרי.הבוקר החל באירוח 2 גני ילדים לטקס החג בהשתתפותם של ילדי כתות א' שלנו. הוזמנו כל ילדי בית הספר לטקס , התיישבנו ,המנהלת שלי פתחה את הטקס"בהפתעה"היא החלה לדבר על תוכנית נהדרת שעוברת כחוט השני בכל כתות בית הספר וצוברת תאוצה מחודש לחודש , הוסיפה את ערך האחריות והדגישה את הקשר בין העץ לאדם...האחריות לסביבה ולחובה שלנו לשמור ולטפח אותה. כל המורות הסתכלו עלי במהלך דבריה ואני חשתי תחושת התעלות ,המנהלת שלי בחרה להציג את החג דרך עיני התוכנית שלנו...לא סתם חג לאילנות, אלא דרך ערך האחריות...זה נשמע היה כל כך טבעי לכולם. כשסיימה לדבר הסתכלה עלי וחייכה היא ידעה שאתרגש ...הטקס של כתות א' היה מקסים חצי שעה של מילים ומנגינות ,פסוקים וציטוטים של חכמינו. הילדים רקדו ושרו והיה באמת מחמם את הלב לראות את הקטנים הללו שרק היגיעו מרגישים כל כך שייכים ובוגרים. כשהסתיים הטקס ילדי הגנים הוזמנו לפעילות משותפת עם ילדי כתות א' בכתות. לדברי המחנכות היה שיתוף פעולה והרבה פרגון והודיה מצד הגננות. לאחר הטקס אני ומקבילתי חגגנו יחד שתי כתות ד'שלנו את סדר טו בשבט אנחנו ארחנו אותם לארוחת חג שכללה פירות יבשים יין תירוש, עוגות{הם הביאו חלק ואנחנו חלק},שירי חג וחידון לטו בשבט, היתה אוירה קסומה ,שרנו יחד צחקנו, שעתיים ארך הסדר ואנו המחנכות חשנו שתרמנו לגיבוש השכבה. באותן שעות חגגו גם שתי כתות ב' סדר טו' בשבט משלהן באחת הכתות וגם משם נשמעו שירים,טקסטים וגיבוש שכבתי מקסים. לבסוף חגגו כתות ג' בערב עם ההורים חגיגת טו' בשבט אמיתית ומיוחדת שלה אייחד את הפוסט הבא
אני רק רוצה להוסיף שכל בית הספר שלנו חגג את החג מהמקום של יחד,לארח ,להתארח,לעשות משהו למען האחר"מעורבות חברתית"ואין לי ספק שלתוכנית מפתח הל"ב היתה השפעה אדירה על החלטות אלו. להתראות בפוסט הבא אבישג

אין תגובות: