יום שני, 21 בינואר 2008

ביקור מדריכת חינוך סביבתי בכתתי

אני רוצה לשתף בביקור שהיה לי היום ,ליתר דיוק שני ביקורים , אחד חם ,מרגש נעים ומחזק והשני דידקטי יותר. הראשון היה של מדריכה מאד חשובה שקשורה לתוכנית שלנו"מפתח הלב" היא באה לשמוע ,לייעץ ,לתת מניסיונה למקד ,אך לדעתי בעיקר להקשיב. היא היתה מדהימה, שפת הגוף שלה העבירה מסר של רוגע ונינוחות. היא לרגע לא באה לבדוק את בית הספר או אותי כרכזת, היא באה ללמוד עלינו ,לקבל מאיתנו, שיקפה לנו את הייחודי לנו ...ניסתה לתת משמעויות עמוקות לחיבורים שלנו, היתה שעה של דיאלוג פורה בגובה העיניים. במהלך השיחה שלנו נכנסה לחדר המנהלת שלי "בעלת"הביקור הבא בכתתי "גברת חינוך סביבתי" ג'ינג'ית לוהטת מלאת אנרגיות וחיוניות. היא נכנסה לכתתי לראות שיעור בנושא החנוך הסביבתי ואני מה אם לא אראה שיעור מתוך התוכנית שלנו ? בחרתי להציג את טיפות החיסכון במים כתה ד' - ערך האחריות ... כששמעה המדריכה הראשונה על השיעור שאני עומדת להציג מייד ביקשה רשות להצטרף לביקור...כלכך שמחתי על ההזדמנות שניתנה לי...מפני שלא התכוננתי לכך וכל מה שהן תראנה יהיה אמיתי "און ליין" .הן נכנסו לכתתי המקסימה {זו היתה חצי כתה כי היה לנו שיעור אומנות במקביל} הילדים שלי ישבו ב 3 קבוצות הטרוגניות, חיברתי לשיעורים הקודמים {האגם הנדיב, האסיפה הדחופה, בזבוזי המים...}והם התבקשו למלא את דפי "הברזים" ,הם ענו על כל השאלות ששאלתי...ואז התבקשו להמציא סיסמאות לחיסכון במים ,שייתלו ברחבי בית הספר ויושרו בשיעור מוסיקה עם התחברותה של המורה למוסיקה בעניין חוקי החמשיר. בשיעור שלה הם ילמדו את החוקים המיוחדים לכתיבת חמשיר.את הסיסמאות שיצרו יהפכו לג'ינגלים שיושרו במסדר הבוקר וייכנסו לאתר הבית ספרי. התלמידים היו מדהימים ,שיתפו פעולה עבדו יחד ,התוצרים היו מקסימים. מדריכת החינוך הסביבתי מאד נהנתה מהכתה...העירה שהם שולטים יותר במושגים החברתיים מאשר במושגים מתחום איכות הסביבה...המדריכה שלנו לדבריה נהנתה מן הדינמיקה החברתית בקבוצות, העבודה הנעימה ,השקט שהיה גם כשאני האזנתי להארות... הרוויחה שיעור מקסים נהנתה ואף אנחנו נהננו מנוכחותה המלבבת ,הנעימה והמיוחדת
לבסוף אפילו קיבלתי חיבוק חם ותומך שנותן אנרגיות נהדרות להמשיך ולעמול למען הצלחת התוכנית והפצתה.

תגובה 1:

אסתיד אמר/ה...

אבישג
את מתארת את שני הביקורים ואת שתי המדריכות כאחד חם,נעים מרגש והשני דידקטי יותר. מדוע את מפרידה בין שתי המדריכות ושני הביקורים? האם תוכלי למקד מבחינתך מה היתה תרומתה של כל מדריכה / תרומתו של כל ביקור להתפתחות המקצועית שלך? מה לקחת מכל אחד מהביקורים ומכל אחת מהמדריכות?