נכנסתי לבקר באחת מכתות ג' אצלנו וראיתי את הילדים עוסקים במילוי כרטיסי "התרומה לפעילות המשותפת במשפחה" הם מייד סחפו אותי לכתה....וניהלנו שיח פורה בעניין. סיפרו לי שה"טריגר " לפעילות היה של המחנכת כי בשיחת יום שישי עלתה הנקודה שיש הרבה ילדים בכורים בכתה ואין להם שום אחריות או מחוייבות בבית, המחנכת והתלמידים הבינו שיש צורך בשינוי...בהתחלה {ואת זה הם סיפרו...} מילאו את הכרטיסים בהצעות מאד מאד מוצלחות -"צ'קים ללא כיסוי" לדברי המחנכת שלהם כמו לדוגמה "אני אשחק עם אחותי כל יום אחר הצהריים"....אחרי העמקת השיחה וההבנה שמדובר בהתחייבות אמיתית ,לאורך תקופה, התחילו הילדים לשנות את הכרטיסים וכתבו משימות שניתנות יותר לביצוע ולאורך זמן . את הכרטיסים יגישו ביום המשפחה להורים, המחנכת הסבירה וסיפרה להורים על התהליך שעברו הילדים ועד כמה חשוב לה שהילדים יקבלו תחומי אחריות בבית כדי שתתפתח כך גם אחריות ללמידה שלהם. איך היא הציגה את הנושא :"נתתי גורם מזמן לשיתוף הבית בנושא האחריות ללמידה בצורה עקיפה..." אני חושבת ש"כשמדברים אחריות" הדברים שוקעים ומשם בעצם תבוא הלמידה ,לקחת אחריות בכל מקום ועניין בו אתה נוטל חלק ומרגיש שייך,
ערב טוב אבישג
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה